2/15/2013

Kaya



     Kaya to solowy artysta, pochodzący z Japonii. Jego muzyka nie jest jednak typową, rockową, bo zawiera w sobie elementy elektroniki (nie we wszystkich utworach, ale jest ich sporo). Dlatego nawet dla osób, które nie przepadają za j-rockiem, często muzyka Kayi jest czymś nowym i bardzo przypada do gustu.

     Ja osobiście mam kilka swoich ulubionych piosenek, do których ciągle wracam. Nie przepadam za niektórymi. Ale tutaj nie chodzi tylko o samą muzykę. Kaya nie jest TYPOWYM wokalistą, osobą. Niektórzy zapewne, już po spojrzeniu na pierwsze zdjęcie i przeczytaniu "solowy ARTYSTA" zamkną stronę albo przełączą ją na inną. Inni pewnie wezmą mnie za nienormalną. Ja chciałabym Wam zwrócić uwagę, na pewne szczegóły. I zanim zaczniecie oceniać, proszę, zapoznajcie się z nimi..

     Kaya jest mężczyzną, jednak jak ja to odkreślam, z duszą kobiety. W porównaniu np. do Hizakiego (z zespołu Versailles), który zakłada suknie, tylko przybierając pewną rolę jako członek zespołu, Kaya już będąc w szkole bawił się modą i modyfikował swoje chłopięce mundurki i ubrania, by były piękniejsze, dodając im np. elementy bardziej dziewczęce. Chciał mieć własny styl, odbiegający od sztywnych reguł i standardów. Chciał po prostu czuć się dobrze i móc wyrazić przez to siebie. 
Na co dzień również nie ubiera się jak typowy facet. Sam jego sposób chodzenia, gesty, zachowanie, nie są wcale męskie, a właśnie kobiece. Jego głos, śmiech (które sprawiają, że serce się raduje, a na twarzy musowo pojawia się uśmiech /przynajmniej u większości osób/) jest też kobiecy. Kaya jednak (przynajmniej jak na razie) pozostaje mężczyzną (jeśli chodzi o płeć) i otwarcie mówi o tym, że jest biseksualistą. 
I błagam.. bo zwyczajnie, jak to się mówi, nie zdzierżę, jeśli ktoś zacznie mi pisać, że jest transwestytą.. Spotykam się z taką oceną/opinią nader często. Ale wiecie co? Ci co tak mówią, patrząc na Kayę, zwyczajnie nie mają pojęcia, po pierwsze kim on jest, jaki jest, a po drugie, nie wiedzą najwyraźniej, co oznacza słowo transwestyta.. Więc małe wyjaśnienie. Transwestytą jest osoba, która (weźmy pod uwagę przypadek mężczyzny) na co dzień jest facetem, zachowuje się jak facet, ubiera jak facet, we wszystkim jest zwykłym facetem. Ale zdarzają mu się chwile, gdy po prostu coś w środku czuje potrzebę przebrania się za kobietę. Są to takie napady, zdarza się to tylko raz na jakiś czas. Kiedy to zrobi czuje się lepiej, odpręża się, a potem znów wraca to "normalności", zachowuje się jak dawniej, jak mężczyzna.
Zatem nie widzę żadnych podstaw, by uważać Kayę za transwestytę, bo w tym momencie po prostu się go obraża. Nosi to co lubi, zachowuje się jak chce, nie obrażając, nie raniąc przy tym nikogo. 
Jest inteligentną, dobrze wychowaną osobą, która po prostu jest nierozumiana. Podczas wywiadów otwarcie rozmawia o swojej seksualności i poglądach. Miłość jest tak piękna, a życie tak krótkie, dlaczego mamy dokonywać wyboru, ograniczać się? Kocha wszystkich i mężczyzn, i kobiety. Broni praw mniejszości seksualnych i pragnie, by świat ich zrozumiał albo chociaż spróbował. 

     Osobiście nie wyobrażam sobie Kayi z kobietą :) Mam tu na myśli bliższe relacje ^_^
Pokażę Wam jeden z pv.
To teledysk do utworu "Salome".
Jeśli macie odwagę.. (nikogo nie zmuszam, ale teledysk jest naprawdę warty uwagi) obejrzyjcie go. 
Od razu mówię, że momentami on wygląda nieco.. przerażająco, ale taki był zamiar, gdyż wciela się tu w rolę dramatycznej postaci Salome (wzoruje się na sztuce teatralnej). 
Zwróćcie jednak uwagę na scenkę na końcu. Czy wyobrażacie sobie tę scenę, ale w wersji gdy na ziemi leży kobieta? Bo ja nie :) On po prostu jest bardziej kobiecy niż niejedna prawdziwa, autentyczna, realna kobieta na świecie. Takie jest moje zdanie. 

     Niektóre jego stylizacje mi się nie podobają, ale często jest tak, że swoim strojem chce nawiązać do jakieś postaci ze sztuki teatralnej, baletu, itp. Tak jak chociażby w przypadku Salome. Przyznam się, że np. w pv Transmigration, jak dla mnie wygląda o wiele straszniej niż w Salome. Może to przez ten róż.. (nie mam nic do tego koloru, jeśli jest w odpowiedniej dawce xD) Tam jest go za dużo. Ogólnie całość jest dla mnie nie do ogarnięcia xD
Ale inne są całkiem fajne, jak np. tu:






      Wszystkie stroje projektuje sam. Są śliczne. On jest śliczny ^_^ Czasem zakłada peruki, by dopasować się do odpowiedniego klimatu. Te brązowe włosy na dolnym zdjęciu po lewej to jego. 
Na początku (bo niestety pierwsze co zobaczyłam, to Transmigration xD) to się go wystraszyłam, ale oglądając inne zdjęcia i teledyski, poznając go lepiej (to przede wszystkim) przekonałam się, jak wspaniałą jest osobą. Jest on jedną z postaci, z których chcę brać przykład. To mówię otwarcie. 
Chciałabym być choć w połowie tak odważna jak on. Wyobrażacie sobie ile przykrości musi znosić każdego dnia? Jakie słowa krytyki... A mimo to się nie poddaje. To takie smutne i niesamowite jednocześnie. W Japonii też takim ludziom nie jest łatwo, ale życzę mu by został zrozumiany. Dobrze, że ma spore grono fanów i przyjaciół, którzy go wspierają. 


Kaya sam pisze wszystkie teksty do piosenek. Są one poruszające i piękne. Czasem nawet nieco "pikantne".
Moje ulubione utwory Kayi:
1. Coppelia
2. Pourriture Noble
3. Nouvelle Mariee
4. Kasha (ten utwór ogólnie nie pasuje do pozostałych :) jest bardziej "dyskotekowy"?)
5. Curse of Rose (to jest piękne  *_*)
6. Salome
7. Walkure
8. Rose Kingdom
9. Addict
10. Ophelia


Na koniec chcę Wam pokazać też inne arcydzieło, w którym Kaya wziął udział, razem z Kamijo (Versailles) i jeszcze jednym wokalistą Juką.
Moim zdaniem to jest EPICKIE. Ze względu na tekst, teatralne przedstawienie całości i wykonanie.
Trzy różne głosy, różne światy, jeden utwór. POLECAM GORĄCO!

Node of Scherzo - Kaya, Kamijo i Juka
razem z nimi występuje też Hizaki i Jasmine You z Versailles

(mój piękny Kamijo ^_^)

Dziękuję tym, którzy przeczytali to, co napisałam. Chcę by każdy miał możliwość zastanowienia się nad tym wszystkim. Poniekąd przy okazji opisu tego artysty, zahaczyłam o inny temat, zrobiłam to jednak celowo, bo później odnosząc się do tolerancji, będę się chciała powołać na ten przykład.
__________
Podobne tematy:
Versailles | visual kei

1 komentarz:

  1. Nie znam tej osoby z twórczości, ale wizerunek kojarzę. :) Przesłuchałam to co poleciłaś, nie trafia do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy