3/27/2013

Winter is coming, czyli "Gra o tron"



        Wyczekując z niecierpliwością trzeciego sezonu tej serii, postanowiłam zrobić o niej notkę. Gra o tron to jeden z seriali, emitowanych przez stację HBO. Seria opiera się na powieści fantasy Pieśń lodu i ognia George'a R.R. Martina. Autor planuje cały cykl zamieścić w siedmiu tomach. Póki co, wydano pięć, a nad kolejnymi trwają wciąż prace.
Ten serial z pewnością nie jest baśnią dla dzieci. Z odcinka na odcinek mamy do czynienia z przemocą, scenami erotycznymi, intrygami i okrucieństwem. W ten bardzo dosadny sposób jesteśmy świadkami, jaką bezwzględną istotą może być człowiek, do czego jest w stanie się posunąć w imię miłości, honoru, chęci władzy.

*Sezon pierwszy opiera się na tomie o tym samym tytule - Gra o tron. Poznajemy w nim najważniejszych bohaterów, ich rodziny, dowiadujemy się, jakie są między nimi relacje.
*Sezon drugi to akcja opisana w tomie Starcie królów. Ciąg dalszy losów, poznanych wcześniej bohaterów. Dochodzi do starcia pomiędzy największymi rodami, o władzę nad krainą Westeros i miejsce na żelaznym tronie. Dodatkowo pojawia się zagrożenie, ze strony Innych.

Najważniejsi bohaterowie: 
Jest ich bardzo dużo, ja zamieszczę tu tylko tych, którzy pojawiają się najczęściej i odgrywają znaczną rolę w serialu.

Ród Starków
Eddard "Ned" Stark, głowa rodu
Catelyn Stark, żona Ned'a
Arya Stark, najmłodsza córka, 
Sansa Stark, starsza córka, początkowo narzeczona Joffreya
Brandon "Bran" Stark, młodszy syn
Robb Stark, starszy syn, późniejszy Król Północy
Jon Snow, bękarci syn Ned'a, jest w wieku Robb'a, dołączył do Nocnej Straży

Ród Lannisterów
Tywin Lannister, głowa rodu
Cersei Lannister, córka Tywina, żona króla Roberta
Jaime Lannister, syn Tywina, bliźniaczy brat Cersei, zwany "Królobójcą"
Tyrion Lannister, zwany "Krasnalem", syn Tywina
Joffrey Baratheon (Lannister), następca króla Roberta, jednak w rzeczywistości to syn Cersei i Jaimego

Ród Targaryenów:
Daenerys Targaryen, zwana "Daenerys zrodzona w burzy", "Khaleesi" Dothraków, "Matka smoków",córka króla Aerysa, ostatnia z rodu Targayenów, żona wodza Khala Drogo
Viserys Targaryen, brat Daenerys, sprzedał własną siostrę by osiągnąć władzę, ginie z ręki Khal'a Drogo

Pozostali:
Król Robert Baratheon I, mąż Cersei Lannister, zginął podczas polowania
Wódz plemienia Dothraków Khal Drogo, mąż Daenerys
Theon Greyjoy, z rodu Grayjoyów, następca Balona Grayjoya, wychował się u Starków, bo jako chłopiec podczas wojny, został wzięty do niewoli przez Ned'a, chował się z jego dziećmi
Stannis Baratheon, brat króla Roberta, chce za wszelką cenę objąć władzę
Lord Varys, zwany "Pająkiem", członek małej rady (doradcy króla)
 Lord Petyr Baelish, zwany "Littlefinger", członek małej rady, bezwzględnie dąży do swoich celów, to on stoi za większością zamachów i spisków, zakochany bez wzajemności w Catelyn Stark, udaje przyjaciela, w rezultacie "wbijając nóż w plecy"
Sandor "Ogar" Clegane, osobisty strażnik Joffreya, ze względu na przerażające blizny, budzi odrazę i strach
Jorah Mormont, wygnany za handel niewolnikami, aby uzyskać przebaczenie, doradzał młodym Targaryenom, którzy mieli objąć władzę, po śmierci Viserysa, pomaga Daenerys

To tylko część z bohaterów, których jest naprawdę dużo. Wymieniłam tych, którzy pojawiali się często w obu częściach. 

        Serial reklamowano jako kolejnego Władcę Pierścieni, gdyż miało to przyciągnąć jak największą liczbę widzów. Jedyne, co łączy obydwa tytuły, to wymyślony świat i pewne elementy magiczne.
W Grze o tron są to: wielki mur oddzielający zimną i dziką północ, od południa, tajemniczy Inni, podobne do wilków wilkory oraz smoki.

Ogromny mur oddzielający mroźną i dziką północ od południa, na nim stacjonuje Nocna Straż
Jeden z dowódców armii Innych, którzy żyją za murem wśród gór północy, można ich zabić tylko paląc ciała
Smoki, jeszcze są małe, ale pewnie urosną :)

Mi osobiście z początku serial nie przypadł do gustu, jakoś nie przepadam za dużą ilością krwi, przemocy, scen erotycznych itd. Jednak po obejrzeniu 1 sezonu (zmusił mnie brat xD) i zaczęciu drugiego, przekonałam się do tego. Naprawdę mi się spodobało. Czekam na sezon trzeci, mam też książki jakie do tej pory wydano, ale niestety nie mam ich kiedy czytać. Mój brat za to zaczął i skończył już Nawałnicę mieczy i czyta kolejne. Szkoda, że nie chce mi zdradzić co będzie dalej...

Moimi ulubionymi bohaterami są Tyrion i Snow, a z dziewczyn Arya i Daenerys :) 
Tyrion i Snow na początku nawet się zakolegowali xD Obaj w końcu pochodzą z dużych rodów i obaj są bękartami najważniejszych osób w tychże rodach. W dodatku są pokrzywdzeni przez los i niedoceniani. 
Arya jest buntowniczką, uznana za zaginioną, a potem zmarłą, podaje się za chłopaka. Zamiast nosić suknie, walczy na miecze ^^ (trochę mi tym przypomina, moją ukochaną Oskar, dlatego od razu przypadła mi do gustu). Daenerys wiele wycierpiała, a mimo to nie poddała się. Mam nadzieję, że wróci do ojczyzny, ze swoimi smokami. Biedna straciła ukochanego Drogo, ale dobrze że jest z nią sir Mormont. 

Najbardziej mi się chciało śmiać, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam Jaimego Lannistera xD Od razu na myśl mi przyszedł "Książę z bajki" ze Shreka.

Za każdym razem jak go widzę, chce mi się śmiać xD A w sumie nie ma zabawnej postaci xD

Oglądacie też ten serial? Co o nim sądzicie? :)

3 komentarze:

  1. Właśnie zaczęłam oglądać ten serial! Jestem w pierwszym sezonie i już zaliczyłam go do ulubionych. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy3/28/2013

    Nie mam HBO więc nie mam też jak oglądać ;d
    Ale dużo osób mówi, że jest fajny, a ja może kiedyś przeczytam te książki. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3/28/2013

    Oglądanie filmów na internecie też nie jest dla mnie dobrym rozwiązaniem. Mam internet na limit, jakby skończył się przed czasem to dostałabym od siostry dożywotni zakaz korzystania z niego ;D

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy