2/18/2013

Kryminały - Alex Kava



















   

       Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić serię kryminałów jednej z moich ulubionych autorek. 
Alex Kava to amerykańska pisarka, której dzieła to trzymające w napięciu, pisane w genialnym stylu, thrillery psychologiczne. 
Przeczytałam prawie wszystkie jej książki. Podam Wam te tytuły, które najbardziej mi się podobały i po które naprawdę warto sięgnąć. 

     W większości tytułów (z wyjątkiem o ile się nie mylę trzech) główną bohaterką jest agentka specjalna, zajmująca się portretami psychologicznymi przestępców (tu czytaj psychopatów, seryjnych morderców xD) Maggie O'Dell. Uwielbiam serię właśnie z nią. Często zamiast głównego wątku zbrodni i śledztwa (coś jak CSI i Kości razem wzięte) pojawiają się wątki podoczne np. romans, dramat rodzinny. 

     Mimo, że (jakby się mogło wydawać) książki są ciężkie, czyta je się bardzo szybko i niesamowicie wciągają. Bardzo podoba mi się to, w jak bezpośredni sposób autorka opisuje wszystko co dzieje się w książce. Kiedy ktoś przeklina, ona to pisze, kiedy bohaterowie natykają się na coś okropnego, nie szczędzi przymiotników by i czytelnik poczuł się tak, jakby właśnie coś takiego zobaczył.. 
Strasznie można się wkręcić, więc seria dla odważnych ^^ 

Moje ulubione tytuły:
- Dotyk zła
- Granice szaleństwa
- Zło konieczne
- W ułamku sekundy
- Kolekcjoner
- Łowca dusz

W sumie to lubię wszystkie z Maggie. Te poza serią z tą bohaterką, np. Trucizna, są też ciekawe, ale jakoś brakowało mi tej postaci. Bardzo ją lubię. 

Czego się spodziewać sięgając po te książki? 
Na pewno mnóstwa wrażeń, zaskakujących momentów i akcji. Czasem jak mnie naszło, potrafiłam jednej nocy przeczytać całą jedną książkę. 
Pierwsza jaką miałam okazję przeczytać, to właśnie Dotyk zła. W tej książce, Maggie wraz z młodym policjantem Nickiem, muszą zmierzyć się z wyjątkowo trudną i okrutną sprawą, bo ofiarami są młodzi chłopcy. Nie będę Wam pisać co i kto robi, jak ktoś jest ciekawy niech sobie znajdzie szczegółowe streszczenie w necie, ale najbardziej polecam po prostu przeczytanie książki. Dodam tylko, że między tym dwojgiem (tj. Maggie i Nickiem) nawiąże się romans :)
Każdy tytuł to nowa sprawa, zagadka i walka z czasem. Wiadomo, kończy się szczęśliwie, ale zanim do tego dojdzie.. jest naprawdę gorąco :)

2 komentarze:

  1. Anonimowy2/18/2013

    Zachęciłaś mnie ;)
    Choć przeważnie czytam fantastykę, to lubię też od czasu do czasu sięgnąć po jakiś kryminał. :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy2/20/2013

    Najbardziej z tego opisu zainteresował mnie romans głównych bohaterów :) Taa ... ewidentnie "czegoś mi brakuje" :) Niewyżyta jakaś jestem xD Wezmę łyk zimnej wody to mi przejdzie :P

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy