4/09/2013

Two Steps From Hell


     Two Steps From Hell to wytwórnia muzyczna, która komponuje muzykę, do zwiastunów filmowych, zwiastunów gier komputerowych. Czasem ich utwory można usłyszeć też w spotach telewizyjnych, programach.

Kompozytorami TSFH są Thomas Bergersen i Nick Phoenix.

Od prawej: Thomas J. Bergersen i Nick Phoenix

       Panowie są niesamowicie uzdolnieni. Ich utwory porywają, wzruszają, przenoszą słuchacza do innych światów, wymiarów. Słuchając ich muzyki, nie można pozostać obojętnym. Zawsze się do niej wraca, bo potrafi świetnie poprawić nastrój, zrelaksować, a co najważniejsze (dla mnie) zainspirować do nowych pomysłów, na opowiadania.

Tworzyli ścieżki dźwiękowe do zwiastunów takich filmów jak:
- Harry Potter i Zakon Feniksa,
- Saga Zmierzch "Przed Świtem"
- Avatar,
- 2012,
- Książę Persji: Piaski Czasu
i wiele, wiele innych.

      Ich muzykę wykorzystano w programie Mam Talent!. Czasem Polsat lub TVN też wykorzystują ją w spotach reklamowych, nadchodzących premier telewizyjnych, np. wiosenne hity filmowe, pokazywane w postaci złożonego, z różnych filmów, krótkiego filmiku, często mającego w tle właśnie ich muzykę.

Wydali sporo albumów, ale nie wszystkie można kupić.
  • Volume 1 (2006)
  • Shadows and Nightmares (2006)
  • Dynasty (2007)
  • All Drums Go To Hell (2007)
  • Pathogen (2007)
  • Nemesis (2007)
  • Dreams & Imaginations (2008)
  • Legend (2008)
  • Ashes (2008)
  • The Devil Wears Nada (2009)
  • The Power of Darkness (2010)
  • Illumina (2010)
  • Invincible (2010)
  • All Drones Go To Hell (2010)
  • Balls To The Wall (2011)
  • Nero (2011)
  • Archangel (2011)
  • Heaven (2012)
  • Halloween (2012)
  • SkyWorld (2012)
  • Demon's Dance (2012) 
  • Solaris (2013)
  • Sun (2013) / w przygotowaniu
Widząc zainteresowanie ze strony zwykłych odbiorców (a nie tylko wytwórni filmowych) wydali kilka płyt, które zawierały wybrane utwory, ze wcześniejszych, nie przeznaczonych do sprzedaży, albumów. Są to:

- Invincible (2010)


- Archangel (2011)


- SkyWorld (2012) Na tym albumie znajdują się nowe utwory, nie występujące wcześniej.



- Halloween (2012) Na tym albumie znajdują się nowe utwory, nie występujące wcześniej.



Oprócz nich w sprzedaży był również solowy projekt Thomasa Bergersena. Według mnie arcydzieło:

Illusions


Tutaj macie link do całego albumu na YT, zachęcam do przesłuchania :)


Moje ulubione utwory z tej płytki, to:
- Rada, 
- Ocean Princess,
- Merchant Prince,
- Starvation,
- Immortal,
- A Place in Heaven.
ale cały album jest niesamowity, epicki, nieziemski i nie wiem jaki jeszcze, bo w sumie nie ma u nas odpowiedniego słowa, chyba nigdzie takiego nie ma xD

Jeżeli tego typu utwory się Wam spodobają, to zachęcam do przesłuchania innych dostępnych na YT, czy gdzie indziej.

Obowiązkową pozycją powinny być najbardziej znane ich kawałki: (pod nazwą macie linki, widzicie jak bardzo chcę Wam ich pokazać xD)
- Heart of Courage,
- Wrath of the Sea,
- Infinite Legends, (fragment właśnie tego utworu, znalazł się w jednym z zwiastunów Zmierzch: Przed Świtem cz.1)
- Black Blade,
- Protectors of the Earth,
- To Glory,
- Dragon Rider,
- False King, ( z dedykacją dla A. <3 :* xD)
W sumie to mogłabym wymieniać wiele, bo ulubionych mam mnóstwo, te wyżej są najbardziej znane, najczęściej wykorzystywane, do tej pory.

        Utwory są najróżniejsze (jeśli chodzi o sposób ich wykonania). Niektóre mają wstawki wykonane przez chóry, inne są tylko piękną melodią. Są bardziej lub mniej klasyczne.
Trzeba przesłuchać samemu, by móc odpowiednio ocenić.
Wszystkich utworów jest masa, ja mimo że słucham ich od przeszło 4 lat, ciągle natrafiam na nowe i nawet nie mówię tu o tych, które dopiero wychodzą, ale tych ze starszych albumów xD
Folder z ich muzyczką to prawie 1 GB xD i jest jednym, z najbardziej obszernym, ze wszystkich jakie posiadam ^-^ (a mam ich trochę xD)
Ale trudno się dziwić, skoro na każdej płycie jest po 20-30 (czasem więcej) utworów, a niektóre trwają ponad  5 minut czasem do 10.


W czerwcu, dokładniej 14.06.2013r. odbędzie się ich koncert.
Będzie miał on miejsce w Walt Disney Concert Hall, w Los Angeles, w Stanach Zjednoczonych.

Co ja bym oddała, by móc tam być ;(
Chyba będę musiała przeżyć to "na żywo" po swojemu xDD Tak jak koncert Versailles w Tokio xD
Fajnie było, prawda Anetko? xD Wybierzemy się do LA, ok? W sumie z NY mamy niedaleko xD 



         A co Wy o nich myślicie? Spotkaliście się z ich muzyką już wcześniej? Jeśli nie, to naprawdę polecam!

Ostatnio pomyślałam, że zrobię właśnie mały maraton muzyczny, więc następne notki, też będą o jakiś artystach z tej branży. Życie bez muzyki jest nudne, a jeśli mam okazję, podzielić się z Wami moimi zasobami, to czemu nie :D Jeśli znacie jakieś fajne zespoły, to polecajcie w komentarzach, chętnie przesłucham. Jestem otwarta na wszystko, bo słucham prawie wszystkiego.

5 komentarzy:

  1. Ukatrupię xD
    Dobra, ale następny przystanek to Szwecja xD A jeśli będziesz to przeżywać tak jak Tokio, to ja chyba zwariuję... A nie zapomniałam, ze to już się stało xD
    A nie widzę mojej nowej ulubionej piosenki "False King", no wiesz?
    Najlepsze określenie dla tej muzyki to niesamowita i epicka, jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Szwecja też obowiązkowo ^_^
      Zobaczyć koncert Seremedy i Yohio xD
      Potem mogę iść na Mansa xD

      Wybacz :* Już dodaję tego falskinga xD

      Usuń
    2. Nie ma.
      Najpierw Mans, później mogę iść na te twoje :P
      Ty już miałaś Tokio, a teraz jeszcze bedzie LA.
      Szwecja jest moja xD

      Usuń
  2. Anonimowy12/10/2014

    Witam
    Proszę pomóżcie - gdzie można kupić w Polsce te płyty? Baaaardzo mi na nich zależy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie ma możliwości kupienia ich w Polsce. Jedyna opcja do eBay :( Kiedyś tam znalazłam, ale trudno mi powiedzieć czy są dostępne. I trzeba się liczyć z tym, że będą dosyć drogie w przeliczeniu na zł.

      Usuń

Obserwatorzy